“Hoe werkt dat eigenlijk, een assistent op afstand?”

Ja, weet ik eigenlijk ook niet….

Nee hoor, grapje. :-D

Deze vraag krijg ik namelijk wel vaker en ik vind het maar al te leuk om uit te leggen!!

Nowadays werken wij als ondernemers met veel online tools en programma’s. Hierdoor is het heel makkelijk om een Virtual Assistant toegang te geven en op afstand mee te laten werken.

Daarnaast zijn er ook vele manieren waarop je snel maar ook goed met elkaar op afstand kunt communiceren. Denk hierbij aan (video)bellen en e-mailen. Dit kan bijv. op een vast tijdstip zijn waardoor je een bepaalde regelmaat hebt in het werkoverleg. Maar ook adhoc dingen kun je makkelijk met elkaar afstemmen via een voiceberichtje of Whatsapp.

Zelfs persoonlijk contact is prima in te plannen door eens in de zoveel tijd elkaar in persoon te zien.

Welke taken en werkzaamheden kun je op afstand overnemen?

Dat ligt vooral aan jou als ondernemer.

Belangrijke vragen: Wat zou jij graag uit handen willen geven? En wat levert jou ook echt tijd en geld op?

Dit kan zijn het:

  • beantwoorden van jouw e-mail,

  • inplannen van afspraken,

  • contact opnemen met klanten/leveranciers,

  • inplannen van social media,

  • opstellen marketing materiaal,

  • uitsturen nieuwsbrieven,

  • bijhouden en updaten van belangrijke documentatie,

  • boeken van reizen,

  • organiseren van events en/of

  • updaten jouw website.

Het belangrijkste is dat het jou iets op gaat leveren, ten eerste tijd maar ook geld.

Stel jouw uurtarief is €95,- en ik doe dezelfde taak voor de helft van jouw uurtarief

óf

de omzet die je genereert stijgt doordat je jouw klanten beter kunt bedienen

óf

de ruimte die je creëert om nieuwe klanten aan te nemen.

Een heel verhaal...maar zo krijg je een beetje een beeld.

Wil je een keer overleggen om te kijken of specifieke taken op afstand gedaan kunnen worden?

Stuur mij een PB met jouw vraag en dan we plannen een (virtueel) kopje thee gesprek in om dit door te spreken.